- Vânzările la nivel mondial ale mărcii Renault au ajuns la 356.747 de unități* în T3 2023, marcând o creștere notabilă cu 11% față de T3 2022. În primele 9 luni ale anului, Renault a vândut un total de 1.128.885 de unități, în creștere cu 11% față de 2022.
- Renault este al doilea cel mai bine vândut brand din Europa în 2023, cu o creștere de 25% în T3 și 22% pe tot anul 2023 (726.938 vânzări). Renault se remarcă în segmentul C cu o creștere de 36% până în prezent.
- Renault își confirmă pozitia de lider pe piața franceză, atât în vânzările de PC-uri, cu 206.734 (+18% față de 2022), cât și în vânzările de vehicule utilitare cu 80.422 (+12%) în YTD. Austral preia conducerea segmentului C-SUV cu 22.700 de unități vândute.
- Renault continuă să obțină performanță pe piața vehiculelor utilitare, cu o creștere de două cifre la nivel mondial (+21%) și în special în Europa (+26%). Renault este liderul european al furgonetelor comerciale.
- În România, Renault este pe locul 1 în categoria mărci importate, cu un volum cu 50% mai mare decât cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut (PC + LCV). Renault ramâne lider al segmentului LCV, cu 26,6% cotă de piață, și al celui de vehicule de persoane, cu o creștere de 2 puncte față de perioada similară a anului trecut.
- Renault va furniza detalii despre „international game plan 2027” pe 25 octombrie 2023.
* Toate cifrele sunt fără vânzările din Rusia.
CREŞTERE PE PIAŢA ELECTRIFICATĂ
Creșterea puternică de 48% a vânzărilor de vehicule HEV (hibride) la 127.224 de unități a permis mărcii Renault să facă progrese semnificative pe piața electrificată. Această evoluție a condus la creşterea generală a vânzărilor de vehicule electrificate cu 19%, ajungând astfel la un total de 200.000 de unităţi vândute. Cu 65% și respectiv 55% din vânzări înregistrate pentru versiunile HEV, modelele Austral și Arkana au jucat un rol cheie în acest succes vizibil. În plus, lansarea europeană a modelului Espace s-a bucurat de un start promițător al vânzărilor în Franța și Spania, cu planuri de extindere în alte țări europene începând cu octombrie 2023.
Megane E-Tech electric a înregistrat vânzări de peste 35.000 de unități în acest an şi a contribuit semnificativ la vânzările de vehicule electrice (EV) ale Renault, reprezentând aproximativ 54% din totalul de vehicule electrice vândute (64.854 de unități). În Europa, Megane E-Tech electric reprezintă 2,2% din piața EV.
Pentru a diversifica și mai mult oferta de vehicule electrice a mărcii, Scenic E-Tech electric, dezvăluit la Salonul Auto de la München în septembrie 2023, va fi comercializat pe tot parcursul anului 2024. Comenzile pentru Scenic E-Tech electric vor fi deschise în Europa până la sfârșitul anului 2023.
CREȘTERE ÎN SEGMENTUL VEHICULELOR GENERATOARE DE VALOARE
Gama de modele Renault din segmentul C continuă să joace un rol din ce în ce mai important în vânzările generale ale mărcii, înregistrând o creștere remarcabilă, cu un total de 190.535 de vehicule vândute (+ 36% vs 2022). Austral a contribuit major la acest succes, cu vânzări de 60.305 unităţi în primele 9 luni ale anului 2023, în timp ce Arkana progresează constant, cu vânzări de 59.542 vehicule.
În ciuda menţinerii constrângerilor privind aprovizionarea, Renault își atinge obiectivul de retail și îl menține la un nivel optimizat, cu mai mult de unul din două vehicule vândute clienților privați. Mixul de retail ajunge la 50% de la începutul anului 2023 până în prezent, cu +7 puncte față de media pieței (43%).
CREȘTERE PE PIAȚA DE LCV
Renault continuă să îşi depăşească performanţa anterioară pe piața vehiculelor utilitare, cu o creștere de două cifre a vânzărilor. În primele 9 luni ale anului 2023, vânzările la nivel mondial au ajuns la 281.404 de unități (+21%), iar în Europa vânzările au crescut cu 26%, la 214.255 de unități, pe o piață în creștere cu 14%.
Această performanță dinamică în Europa a fost determinată de succesul produselor emblematice ale mărcii: Express (+25%), Kangoo (+33%), Trafic (+29%) și Master (+13%).
Fabrice Cambolive, Renault Chief Executive Officer:
„Cu o creștere de 25% în Europa în T3 2023, Renault confirmă succesul noilor sale modele: Megane E-Tech electric, noul Espace și noul Austral care au preluat locul întâi în segmentul C-SUV în Franța. Așteptăm cu nerăbdare deschiderea comenzilor pentru noul Scenic E-Tech electric în Europa și noul Kardian în America Latină.”
PERFORMANȚĂ DE TOP PE PIAȚA DIN ROMÂNIA
După 9 luni ale anului 2023, Renault deține leadership-ul mărcilor importate în Romania, cu o cotă de piață de 9,4% (+2,1 pct vs 9 luni 2022) și 11.527 unități (PC & LCV), față de 7.692 înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut (+50%). Renault rămâne lider în ambele segmente: cel al vehiculelor de persoane și cel al LCV-urilor.
Cu două modele (Megane și Clio) aflate în top 10 modele all brands după primele 9 luni, Renault este liderul mărcilor importate în segmentul vehiculelor de persoane (cu 8.292 unități înmatriculate, 7,5% cotă de piață) și a doua marcă importată vândută către clienți persoane fizice, cu un volum cu peste 70% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut (3.765 unități, 8,2% cotă de piață).
Pe piața vehiculelor electrice, Renault ocupă locul al treilea, cu un volum total de aproape 800 de unități înmatriculate, înregistrand o cotă de piață de 6,6% (+3,6 puncte vs 9 luni 2022). Cu peste 660 de unități vândute în primele 9 luni ale acestui an, Megane E Tech electric își demonstrează încă o dată succesul pe piața din România.
Cele 3.235 de unități LCV înmatriculate până la final de septembrie au dus la menținerea poziției de lider al acestui segment, cu o cotă de piață de 26,6% ( +5 pct vs 9 luni 2022).
RENAULT INTERNATIONAL GAME PLAN 2027
Pe 25 octombrie, marca Renault își va prezenta planul pentru ofensiva internațională până în 2027, cu premiera mondială a lui Renault Kardian, primul model al ofensivei de produse din afara Europei.